måndag 12 november 2012

Måndag (varning för långt inlägg).



I morse hyrde Tobias en bil och hela dagen idag har vi varit iväg på utflykt. Vi har åkt runt hela Gran Canaria och både varit högt och lågt, åkt i regn och solsken och haft temperaturskillnader mellan 27-15grader.




Första stoppet blev Puerto de Mogan, vi gick omkring i hamnen en stund innan det bar upp i bergen.





Upp högt i bergen Lobas och Sandara åkte vi. Utsikten där uppe går inte att beskriva, vi blev båda mållösa. Vi stannade på två uptsiktsplatser - Miredor the Balcon och Anden Verde. Vägen gick precis intill de stora stupen och det var inte nådigt när man mötte stora lastbilar där uppe. Stora nät satt uppe över vägarna för att stoppa de stora stenar som ibland kan komma rullande. På flera ställen var det begravningsplatser fulla med blommor efter trafikolyckor, det kändes inte helt tryggt. Men trots det, det var värt det för att få uppleva bergen bland molnen.




Vi åkte ner i en dal där det låg en stad som hette Agaete. Vi stannade till på en restaurang precis ute på den stora hamnen och åt fantastiskt god nyfångad fisk.










Staden Firgas - staden full av mosaik är en plats jag kommer bära med mig i mitt hjärta resten av mitt liv. Högt uppe bland bergen vid stadens lilla kyrka gick nämligen Tobias ner på knä och friade!! Allt var så romantiskt och det kändes som en dröm och jag kunde inte styra mina känslor alls utan bröt ihop totalt och var tvungen att sätta mig ner en liten stund. Det är absolut mitt livs lyckligaste stund. Jag älskar dig så otroligt mycket och nu är det verkligen officiellt, sommaren 2013 gifter vi oss!




Tillslut slet vi oss från varandra och Firgas och åkte upp en bit till i bergen till de frodiga odlingarna runt staden Teror. Överallt växte bananer, aloe vera, citron, apelsiner och en massa annat. Sen vände vi och åkte ner mot Arucas och tog motorvägen genom huvudstaden Las Palmas, förbi flygplatsen och genom Maspalomas och Playa del Inglés. Vi åkte förbi Puerto Rico och var sedan hemma i Playa del Cura igen. Nu måste vi båda vila upp oss lite och smälta allt som hänt under dagen. Ikväll ska vi åkte tillbaka till Puerto de Mogan och deras stora köpcenter där vi tänkte äta middag, vi har något stort att fira ikväll!

1 kommentar:

  1. Ni får mig att gråta, av lycka alltså. Ni är så underbara båda två. Det perfekta paret.
    Gud vad det ska bli roligt att gå på bröllop. Min sons dessutom. Vad stolt jag kommer att vara. Ni kommer att vara det vackraste par som skådats.

    SvaraRadera